• Valf Contası / Supap Keçesi (Lastiği) nedir?

Basit cevap: Yağ sızıntısını önlemek için supap gövdesi ve supap kılavuzunun etrafına oturan bir conta.

Daha ayrıntılı cevap: Valf gövdesi contası veya valf contası olarak da bilinen bir supap keçesi, valf yaylarının içindeki motor silindir kafasında bulunur. Bir otomotiv motorunda en az 8 veya 32 adede kadar valf contası olabilir. Bunlar, emme ve egzoz valflerinde bulunur ve biraz yağa izin vermeleri gerektiğinden (valf gövdesi ve kılavuz kayganlaştırıcı alır), ancak daha büyük miktarlarda yağın yanmak için yanma odasına gitmesinin önlenmesi gerekir. Çok fazla yağ yandığında araç yağ tüketecek, mavi egzoz dumanı çıkaracak ve supapta karbon birikmesine neden olacaktır. Bu hem çevre hem de araç üzerindeki emisyon sistemi için kötüdür.

  • Valf contası sızıntılarının belirtileri nelerdir?

Sızıntının şiddetine bağlı olarak ilk fark edeceğiniz şey motor yağı seviyesinin düşmesidir. Araç çalıştırıldığında egzoz borusunda mavimsi (mavi ve/veya gri) duman görülebilir, özellikle araç bir süre çalıştırılmadığında (gece boyunca olduğu gibi) sabah çalıştırıldığında daha çok fark edilir.

  • Valf contası sızıntılarına ne sebep olur?

Valf contası sızıntılarının en yaygın nedeni yaş ve/veya yüksek kilometre performansıdır. Aracın uzun süre hareketsiz kalması, kullanılmaması nedeniyle de sızıntı olabilir. Özellikle aracın uzun süreli kullanılmaması, valf contalarının kurumasına ve sertleşmesine, bu da çekmeye, çatlamaya ve dolayısıyla sızıntıya neden olur.

  • Valf contası sızıntılarında başka hangi faktörlerin payı vardır?

Birkaç şey daha valf contası sızıntılarına neden olabilir ki bu durumlar contadan kaynaklanmaz. Bir numaralı faktör, kafadaki yağ tahliye dönüşünün tıkanmasıdır. Bunlar kayganlaştırma için basınç altında silindir kapağına pompalanan yağın yerçekimi ile tekrar yağ karterine geri döndürülmesini sağlayan kanallardır. Bu kanallar kısmen tıkanırsa, valf kapağının altına yağ dolar ve valf contalarını yağ ile doldurur. Bunun için olağan çözüm, valf kapaklarını çıkarmak ve bunları temizlemek için geri dönüş deliklerinden aşağı bir tel geçirmektir. Bu işlem, çok emek gerektirir ve pahalıdır.

  • Rislone Motor Yağ Yakma (Mavi Duman) ve Kaçak Onarıcı nasıl çalışır?

Bu ürün, valf conta sızıntılarını çözmeye yardımcı olmak üzere iki şekilde çalışır.

1. Özel olarak tasarlanmış sızdırmazlık yenileyici bu katkı maddesi, motor ısısı, yaş ve yüksek kilometre nedeniyle kaybedilen valf conta boyutunu ve elastikiyetini geri kazandırır.

2. Gelişmiş sızdırmazlık polimeri, normal motor çalışması sırasında fazla yağın contayı geçmesini önlemeye yardımcı olmak için valf contasının etrafına polimerik bir film oluşturarak çalışır.

  • Rislone Motor Yağ Yakma (Mavi Duman) ve Kaçak Onarıcı hangi tür valf contalarını düzeltir?

Rislone, çok işlevli formülü sayesinde, türü veya malzemesi ne olursa olsun her türlü valf contası üzerinde çalışmak için üzere tasarlanmıştır.

  • Valf contalarının malzemeleri ve türleri nelerdir?

Supap Keçe Çeşitleri
*Oring
*Deflektör
*Pozitif
**Supap Şapkası
**Metal Kaplama
**Halka ve Bant
**Halka ve Yay

Supap Keçesi (Lastiği) Malzemeleri
*Naylon
*Nitril (NBR veya Buna N)
*Poliakrilat (PA)
*Silikon
*Viton (Floroelastomer)
*Teflon

  • Her yağ değişiminde Rislone Motor Yağ Yakma (Mavi Duman) ve Kaçak Onarıcı kullanmam gerekir mi?

Çoğu durumda, valf contası sorunu tek bir uygulama ile çözülecektir. Ancak en iyi sonuçları elde etmek ve sorunların tekrarlanmasını önlemek için her yağ değişiminde kullanmanızı tavsiye ederiz.

  • Rislone Motor Yağ Yakma (Mavi Duman) ve Kaçak Onarıcı yağ filtremi tıkar mı?

Hayır, Rislone'un bu ürününde sızıntıyı tıkayacak parçacıklar yerine; valf conta sızıntılarını kalıcı olarak durduran özel polimer ve sızdırmazlık koşullandırıcı teknolojisi mevcuttur.