1 Temmuz 2019, Thomas Liquori
Kayan bir şanzıman, herhangi bir araç sahibinin soğuk terler dökmesi için yeterlidir. Şanzımanınızın görevi aracınızı güvenilir ve verimli bir şekilde hareket ettirmektir ki motor gücünüzü harekete dönüştüren şey budur. Aracınız viteste veya vites değiştirirken uyarı vermeden "kayıyor" gibi görünüyorsa, bu yalnızca ciddi bir güvenlik riski oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda şanzımanı değiştirmek veya onarmak son derece pahalı olabileceğinden aracınız için kötü haber anlamına gelebilir.
Ancak kayan bir şanzıman, bir son anlamına mı geliyor? Bir servis ya da tamircide yüksek ücretler ödemeden şanzıman kaymasını durdurmanın bir yolu var mı? Şanzıman kayması hızlı düzeltilecek bir şey olmasa da, her şanzımanı kayan aracın da şanzımanı bozuk olduğu anlamına gelmez. Bir şanzımanın kaymasını nasıl durduracağımız hakkında konuşmadan önce şanzıman kaymasının farklı nedenlerini araştırmalıyız.
Şanzımanınız Kayıyor mu?
Şanzıman kayması probleminize çözümler düşünmeden önce, problemin gerçekten şanzımanın kayması olduğundan emin olmalısınız. Manuel şanzımanınız varsa, kayan bir şanzıman bellidir. Vites değiştirirken bir gıcırdama sesi duyarsınız ve araba ya hiç vitese geçmez ya da uyarı vermeden vitesten düşer. Çoğu zaman, manuel şanzımanınız kaydığında içgüdüsel olarak, debriyajı değiştirmeniz gerektiğini düşünürsünüz. Bu doğru olabilir, çünkü debriyaj diskleri sınırlı bir ömre sahiptir ve standart vitesli bir araçta şanzımanların yaklaşık 10'da dokuzunun kaymasından sorumludur, ancak neden mutlaka bu olmayabilir.
Otomatik şanzımanda, şanzımanın kayma belirtileri olarak; geri vitese geçememek, vites değiştirmekte zorlanmak veya hiç vites yükseltememek gibi belirtileri gözlemleyebilirsiniz. Diğer belirtiler arasında, vites yükseltebilme ancak daha sonra uyarı vermeden aracın vites küçültmesi, hızda büyük bir artış olmadan RPM'lerde artış, yanan bir motor uyarı ışığı veya sürüş sırasında gelen garip sesler veya kokular bulunmaktadır.
Bu sorunlardan bazılarını yaşıyorsanız, genellikle şanzıman suçludur. Ama neden? Ve şanzımanınız kayıyorsa, şanzımanı değiştirmekten başka yapabileceğiniz bir şey var mı?
Şanzımanlar Neden Kayar?
Şanzımanın kayması aracınız için felaket anlamına gelse de, bir şanzımanın kayması, tüm mekanizmanın bozulduğu anlamına gelmez. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere, daha ucuz onarım sağlayabilecek araştırmaya değer birkaç açıklama var:
Sıvı Seviyeleri: Kayan şanzımanınız için oldukça olası neden, şanzıman sıvınızla ilgili bir sorundur. Şanzımanınız hidrolik bir sistemdir. Viteslerinizi değiştirmek için şanzıman sıvısından gelen basıncı kullanır. Şanzıman sıvınız azsa, vitesler geçiş yapmakta zorlanır ve arabanız aşırı ısınabilir. Yapmanız gereken ilk şey şanzıman sıvıınızı kontrol etmektir. Düşükse, yeniden doldurmanız gerekir, ancak neden düşük olduğunu da anlamaya çalışmalısınız (aşağıya bakın). Sıvı doğru seviyedeyse ancak çok koyu kırmızımsı veya kahverengimsi bir renkteyse, muhtemelen yanmıştır. Boşaltmalı ve yeni şanzıman sıvısıyla değiştirmelisiniz.
Şanzıman Bantları: Metal bantlar şanzımandaki dişlilerinizi birbirine bağlar. Bu bantlardan birinin bozuk veya aşınmış olup olmadığını kontrol edin. Bu, özellikle motoru yüksek çalıştırırsanız, özellikle de aşırı ısınmışsa zamanla olabilir. Bantlarınızdan biri yıpranmış veya bozulmuşsa, o banda bağlı dişliyi kavramada sorun yaşarsınız.
Şanzıman Kaymalarını Nasıl Önlersiniz?
Aracın yerleşik teşhis bilgisayarı, yeni bir arabanız varsa sorunun ne olduğunu size söyleyebilir. Bu, özellikle solenoid sorununuz varsa geçerlidir. Yeni bir arabanız varsa ve hata kodları alıyorsanız, şanzımanınızın durumu hakkında size ne söylediklerini anlamak için önce bunları kontrol ettiğinizden emin olun.
Sorunun ne olduğundan hala emin değilseniz, şanzıman bantlarını inceleyin. Bunlardan herhangi biri önemli ölçüde aşınmış veya bozulmuş görünüyorsa, değiştirin. Birini değiştiriyorsanız, aynı sorunla birkaç ay içinde tekrar uğraşmayacağınızdan emin olmak için hepsini değiştirmelisiniz.
Ardından, kaputun altına girin ve şanzıman sıvınızın doğru seviyede olup olmadığını kontrol edin. Sıvı seviyenizin normalden düşük olduğunu fark ederseniz, sızıntının kaynağını bulmak gerekebilir. Gevşek bir contanız, sıvı hatlarınızdan birinde delik, şanzıman karterinde sızıntı veya arızalı şanzıman karter contası varsa, arızalı parçayı değiştirebilir ve ya muhtemelen kendiniz onarabilirsiniz. Çatlamış bir tork konvertörü görüyorsanız ise işi profesyonellere devretme zamanı gelmiştir.
Sızıntının kaynağını belirledikten ve onardıktan sonra, şanzıman sıvısını tekrar doldururken şanzıman sızıntısını önleyici bir katkı maddesi ekleyerek sorunun tekrar etmesini engelleyebilirsiniz.
Şanzımanın Kaymasını Önlemek İçin Rislone'u Seçin
İşte Rislone olarak burada devreye giriyoruz ve şanzıman kayması sorunu yaşayan yüz binlerce sürücüye yardımcı olduğumuz gibi…
Şanzıman sıvısı sızıntılarını durdurmak ve şanzıman kaymasını önlemeye yardımcı olmak için en çok satan ürünümüz, Rislone Otomatik ve Manuel Şanzıman Süper Onarıcı'dır. Bu ürün, kaymayı ve sert kaymayı durdurur, sıvı sızıntılarını tıkar ve gürültüyü azaltır. Otomatik ve Manuel Şanzıman Süper Onarıcı, aşınmış sıvıyı yeniler, eskimiş ve yıpranmış şanzımanı, yüksek şanzıman performansına geri getirir. Kullanımı kolaydır, müşteriler ve hatta bazı tamirciler tarafından, şanzıman yenilemesi yapma maliyetinden kurtulmak için kullanılmaktadır.
1 yorum
mustafa sadık
2007 jeep compass aracım 128 bin km de ve orjinal , şanzıman hararet lambasını yaktı, kontrol ettik yağ filtresi tıkanmış, temizlik ve yeni yağ dolumu esnasında bu üründen 1 şişe 340 ml ilave ettik .
Şu an aracımı test ediyorum ve 350-400 km yol yaptıktan sonra , 2. yorumu yapacağım, çok umutluyum , ilk izlenimin arac normal vites değiştirmeye başladı olumlu bir gelişme, zira 3 ile kalkıyorduk 5 ve altı ya geçmiyordu, hafif te tiz bir ses geliyordu, ses sanki azalıyor hissiyatım var ,faydalı olmak adına 1 hafta sonra tekrar yorumlarımı paylaşacağım..
şanzımanı elden geçirme maliyeti yaklaşık75-80 bin tl …
Herşeyin Hayırlısı