1 Aralık 2019, Thomas Liquori

Aracınızın motoruyla ilgili yaşayabileceğiniz tüm problemler arasında en az anlaşılabilen sorun, muhtemelen üflemedir. Yağ üfleme veya motor üfleme olarak ifade edilen tanımları hiç duymamış olabilirsiniz, ancak aracınızda oluştuğunda bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız. Bu nedenle, motorunuzdaki üflemenin/kaçağın ne olduğunu ve nasıl durduracağınızı öğrenmek sizin için önemlidir.

Motor Üflemesi/Kaçağı Nedir?

Üflemeyi anlamak için, araç motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Standart otomobiller içten yanmalı kullanır, hava ve yakıt karışımı kıvılcım çıkarır ve esasen krank millerini ve pistonları hareket ettirme gücüyle patlar. Doğal olarak, bu işlemin istenmeyen bazı yan etkileri olabilir. Spesifik olarak, yanma kuvveti; basınçlı gazın bir kısmını ve bununla karışmış yağ ve sıvı yakıtı, piston segmanlarını/halkalarını geçip ait olmadığı krank karterine itebilir, bu durum üfleme/kaçak olarak adlandırılır.

Bu durum artık kendi başına bir sorun olmaktan çıkıyor, çünkü arabanızda PCV (Pozitif Krank Karteri Havalandırması) adı verilen bir sistem var. Böyle bir sistem olmazsa, yanma kartere basınç uygulayabilir, bu da gücü motordan uzaklaştırabilir ve yağ sızıntılarına neden olabilir. PCV sistemi, hava girişinin sona erdiği krank karterindeki üflemeyi geri çekerek çalışır. Hava girişindeki yağ/gaz üflemesi, krank karterindeki üflemeden daha iyi değildir, bu nedenle sisteminizde hava-yağ separatörünüzde vardır. Maalesef, bu separatör zamanla %100 etkili olmayabilir, bu nedenle de sonuçta bir üfleme/kaçak problemi ile uğraşmak zorunda kalabilirsiniz.

Üfleme/Kaçak Motorunuza Nasıl Zarar Verir?

Eğer üfleme özellikle her seferinde az oluyorsa, ani etkileri fark edemeyebilirsiniz. Bununla birlikte, üfleme zamanla yağ ve/veya yakıt alımınızı baskılayarak motorunuzun verimliliğini ciddi şekilde azaltır. Daha kötüsü, doğru koşullar altında üfleme, krank karteri içinde yoğunlaşabilir ve kapak ve silindirlerinizde son bulabilir. Bu durum, yakıtınızın oktanını düşürebilir. Arabanızda önerilenden daha düşük oktanlı yakıt kullandıysanız ve motor vuruntusu yaşadıysanız, bunun nasıl bir şey olduğunu biliyor olmalısınız. Bu vuruntu, hava ve yakıt karışımınızın vaktinden önce tutuştuğu bir ön ateşlemenin işaretidir. Daha yüksek oktanlı yakıt ise daha fazla vuruntuya dayanıklıdır. Araç üreticinizin önerdiği oktan seviyesi, ön ateşlemeyi önlemek için yeterlidir, ancak silindirlere yağ veya fazla yakıt girerse değil. Bu durum bir motor için acımasızdır ve üfleme, daha sonra tekleme yapacak ve supap karbon birikimi oluşturacak, yağ kaplı bujiler gibi sorunlara yol açabilir. Üflemenin kesinlikle filtreden başka yerde olmasını istemiyorsuz, peki motordaki üflemeyi nasıl durdurabilirsiniz?

Üflemenin/Kaçağın Motorunuza Zarar Vermesini Nasıl Önlersiniz?

Üfleme ile başa çıkmanın en popüler yolu, bir yağ teknesi kullanmaktır. Bu yağ teknesi, yakıt ve yağ üflemesini, PCV'nin geri çekmesinden sonra ama yakıt alışınıza karışmadan önce yakalar. Fazla yakıtı ve yağı emebilir, yoğunlaştırır ve arabanın geri kalan motor ve ilgili parçalarından izole edilmiş şekilde, ayrı bir silindirde tutar. Bir yağ teknesi satın alırken, türüne dikkat etmelisiniz. Bazı yağ tekneleri krank karterine bağlanır ve üstte basıncı dışarı dağıtan bir havalandırma filtresi vardır. Bu etkili olmasına rağmen çevre için pek iyi değildir ve devletiniz buna izin vermeyebilir de. Başka bir zamanda imha etmek için üflemeyi yakalayan ve yoğunlaştıran bir yağ teknesi almak daha iyidir.

Dikkat etmeniz gereken diğer bir faktör, yağ teknenizin kaç tane girişe sahip olduğudur. Yalnızca bir tane girişi varsa, onu V şeklindeki bir motora takmakta sorun yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, yağ teknesindeki giriş sayısının motordaki bağlantı noktası sayısı ile eşleştiğinden emin olmalısınız. Size uyan ve üflemeyi yakalayan bir yağ teknesi bulduğunuzda, üflemeden nasıl kurtulacağınızı bilmek istersiniz. Yağ tekneniz doğru çalışıyorsa, yoğunlaşmış yağ ve yakıt tortusu ile dolacaktır. Düzenli olarak boşaltmazsanız, keskin bir dönüş veya sert bir duruş yaptığınızda, bu tortular doğrudan girişe gider, üfleme yakalamasını bozar ve daha kötü sorun yaratır. Çözüm olarak, dönüşlerde veya ani hız değişimlerinde bile, içerdiği bölme ile yağı kutunun dibinde tutan, deflektörlü bir yağ teknesi satın almanızı önerebiliriz. Bu, siz yağ tenekesini boşaltana kadar motoru, yağ teknesinin içeriğinden korur.

Rislone Bakım Önerileri

Sisteminize güvenilir bir yağ teknesi eklemenin yanı sıra, yakıt sisteminizi; Rislone’un oktan artıran, supaplarınızı ve yanma odasını temizleyen Benzinli Yakıt Sistemi Komple Bakımı ürünü gibi katkı maddeleriyle korumak çok iyi bir fikirdir. Ürünlerimiz, piyasadaki en yüksek kalitedir, kullanımı kolaydır ve motorunuzu üflemelerin/kaçakların ve diğer motorla ilgili sorunların etkilerinden korumanın harika bir yoludur.

Yorum yap

Tüm yorumlar yayınlanmadan önce denetlenir

İlgili Ürünler

Benzinli Yakıt Sistemi Komple Bakımı
Benzinli Yakıt Sistemi Komple Bakımı
955TL (KDV Dahil)
Ürün Kodu: 44700
Nano Prime™ Motor Performans Artırıcı
Nano Prime™ Motor Performans Artırıcı
1,050TL (KDV Dahil)
Ürün Kodu: 44104